fredag 9 mars 2018

Sydafrikansk bakning, den perfekta chokladkakan

Inför vår sportlovsresa köpte jag lite feelgoodläsning "Tannie Marias recept på kärlek och mord". Själva historien är inspirerad av "Damernas detektivbyrå", men tyvärr inte lika roande. Däremot innehåller boken en massa matlagande och bakande och på slutet finns alla recepten.

Igår (på kvinnodagen, hm...) testade jag receptet på den perfekta chokladkakan och efter ett litet provsmak till eftermiddagskaffet idag är jag böjd att hålla med. 

Resten av kakan (om det nu blir något kvar) ska jag bjuda döttrarna på i helgen. Tre av dem kommer hem för att gå pysselkurs tillsammans med mig och det ska bli jättemysigt.

Kanske får ni se några pysselresultat då helgen är över. 
Tills dess kan ni alltid baka...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar