torsdag 19 juni 2014

Semestermorgon

Första dagen på semestern vaknar jag klockan 6. Eftersom djuren vill ha mat och komma ut är det lika bra att jag går upp och börjar dagen.

              När jag går för att hämta tidningen börjar det regna så smått.


På väg hem i duggregnet passerar jag grannens lada...


...och tar en tur genom trädgården för att se vad som hänt där under veckan.


I rabatten blommar det vackert i blått.
Det ser ut att vara betydligt mer genomtänkt
än vad det faktiskt är

Jättevallmo

Rosen vid väggen har fått fart i vår och blommar
för första gången sedan vi flyttade hit.
En vit och skir överraskning!


Sedan går jag in och lägger mig en liten stund och lyssnar på regnet som tilltar."Sommaren är kort, det mesta regnar bort".
Suck...men det är i alla fall semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar