onsdag 10 juli 2019

Fåtöljen och jag

Med huset helt för mig själv och med mulet och kallt väder utomhus, är det läge att ta itu med saker som blivit liggande.

I mitt fall handlade det igår om att renovera en gammal fåtölj från min makes föräldrahem. I flera omgångar har jag klätt om den och under de senaste åren har den tjänstgjort som tevefåtölj i sommarstugan.

Nu var den emellertid så obekväm att sitta i att det antingen var dags för soptippen eller en grundlig genomgång. Och eftersom vi ogärna kastar saker vi gillar så...

Mycket tålamod, hela verktygsarsenalen och trevligt sällskap av ett antal sommarprat i P1 tog det.

Först sprätta bort det gamla tyget




Spänna nytt foder och med hjälp av värmepistol skrapa bort den knallblå färgen på karmar och ben. Hur tänkte vi egentligen på 80-talet då den målades på?




Efter slipning av trädetaljerna dags för nytt skumgummi och nytt tyg.



Ny klädsel på gång




Färdig och på plats bredvid kompisen




Nu har maken och jag var sin framför brasan i vinter




Med trötta händer, men så nöjd med mig själv, har jag nu bara städningen kvar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar