tisdag 1 oktober 2019

Vänner från förr

När jag var barn på 60-70 talet lekte jag väldigt mycket med Barbie.

Detsamma gjorde mina döttrar 20 år senare och deras nya Barbie kompletterades med mina gamla dockor och kläder.

Men alla blir vi stora och för ungefär 10 år sedan packades allt undan på vinden där det blivit liggande...

...Tills en dag i somras då jag rotade runt på jakt efter något annat och av en slump öppnade kartongerna med våra Barbiesaker. 

Till min bedrövelse upptäckte jag då att allt inte stod rätt till med mina gamla vänner. Fukt hade gjort att en del börjat mögla och dessutom hade mössen kalasat på flera av kläderna.

Projekt "Rädda Barbie" sattes in och tillsammans med ett par döttrar sorterade vi  för några veckor sedan upp alla dockor och stuvade om dem i fukt och mussäkra plastlådor.

Mitt gamla gäng har dock fått flytta ner från vinden ett tag. 
Det är ett kärt återseende och jag beundrar än i dag alla fina kläder i siden, sammet och guld.

Som sagt ett kärt återseende...




+





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar