torsdag 2 januari 2020

Nytt år nya pysselprojekt

Idag på årets andra dag har jag ägnat mig åt lite pyssel av olika slag.

Först sydde jag klart väskan till min svägerskas folkdräkt. Det har varit ett roligt och ganska avancerat projekt som tagit mycket tid och möda. 

Blev nöjd med resultatet i alla fall.



Sedan sydde jag om en prydnadskudde. 
Den inhandlades på loppis för några år sedan och har sedan dess legat i soffan där mina allrakäraste (ett gammalt ord på väg att dö ut, som jag adopterat i språktidningen) hundar gärna ligger.

Härom dagen upptäckte jag hur smutsig kudden blivit med sin vita baksida och när inte ens en tvätt hjälpte, sydde jag om den i kraftigt brunt jeanstyg. 

Nöjd även med den!






Till sist lagade jag hundarnas reflexvästar, när symaskinen ändå var framme.

Pyssel på lite olika nivå alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar