fredag 17 april 2020

Inte riktigt som det var tänkt

Minns ni att jag för en tid sedan köpte ett vackert gult klänningstyg med tranor på?

Igår var ju till viss del en innedag och äntligen sydags. 
Jag har ett ärmlöst favoritmönster som jag alltid utgår från då jag syr klänningar, men denna gång ville jag prova en ny modell med trekvartslånga ärmar.

Jag tycker att jag kan sy och är (ganska) säker på att jag gjorde allt rätt, 
men när det till sist blev dags för provning hade jag lyckats tillverka ett gult tält med  stor halsringning och tajta ärmhål.




Jag försökte först justera halsringningen och ärmhålen, MEN det hela slutade med att jag resolut klippte bort en massa tyg och bytte modell.





För ärmlöst är ju faktiskt det snyggaste, och man kan ju alltid ha en kofta över om det blir lite kyligt.






Lite annorlunda är den i alla fall, då jag kantat den med snedremsor, gjort ett veck (för att minska halsringningen) och sytt på en fin rosett.



Trots allt ändå ganska nöjd och redo för solgula dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar