lördag 2 maj 2020

Höns

I vår har jag ägnat mig åt den roliga sysslan att brodera hönor. 
Fyra stycken (till att börja med) och nu är de klara. 










Vilken gillar du bäst?
Min favorit är den gula, tror jag.

Nu sitter de alla på plats ovanför gungstolen. Passar bra tillsammans med kuddarna, tycker jag.



Och här kommer lite äkta vara.


Martina eller Mariana eller Gittan eller Stina eller Nilla Fisher...
De svarta är så svåra att skilja på.


Detta är i alla fall Puck (kläckt en midsommardag)


Samt två av tre tuppar

Chefen Willcox


Pensionären Chris-Aragon


Den tredje tuppen är yngligen Per-Gola och han håller sig gärna på sin kant utomhus. Han kunde förr inte riktigt hävda sig mot sina kaxiga bröder, men dem har vi inte kvar längre så kanske blir han modigare med tiden.

Det var allt från hönshuset idag. Nu ska jag gå ut och fixa i trädgården tillsammans med maken. 
Vad annars finns att göra i dessa tider?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar