måndag 10 oktober 2022

Mera grönt

Sedan något år tillbaka har jag funderat på en ny bäddsoffa till sommarstugan.         Den nuvarande, som vi haft under ett antal år, börjar så smått tappa formen och övernattande gäster och vuxna barn klagar över ryggont.

En lösning på problemet dök upp förra veckan då en vän pga platsbrist skänkte bort sin soffa (i betydligt bättre skick än min).

Nu är den hämtad och i väntan på våren och flytt norröver har den landat i gästrummet här hemma.

Eftersom min vän är en färgstark person har hon målat soffan grön vilket vi gillar. Och för att matcha den köpte jag i lördags på Afro art ett ljuvligt tryckt tyg som ska bli nya sommargardiner.

Allt blir nog jättefint och jag har fått ytterligare en anledning att längta till våren…






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar