lördag 13 september 2014

Shopping på byn

Idag tog dottern och jag en cykeltur i det vackra höstvädret med siktet inställt på Edblads Höstmarknad.

Efter vägen passerade vi den lokala loppisens skylt om säsongsutförsäljning och svängde (naturligtvis) in . Där fyndade vi en hel påse med smått och gott för nästan inga pengar alls.


Ett av loppisfynden är en tennvas som
jag i Gunnar Kajs anda fyllt med höstblommor.

Ett förkläde till min samling.





På höstmarknaden fanns mycket fint till salu och vi köpte en nyponkrans till dörren. Jag tänker alltid att jag själv ska kunna fixa allt utepynt själv, men tyvärr är det bara att inse att tiden inte räcker till för allt man vill göra.
Dessutom är kransen söt som ett litet smycke och det är det ju inte säkert att en egentillverkad skulle vara...
Min gamla krans blev nedgraderad till Drängstugans dörr

Till sist tog vi en sväng runt i Edblads outletbutik och fyllde på höstgarderoben med ett par reafynd.

Det är praktiskt och kul att shoppa på hemmaplan!
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar