måndag 27 april 2015

...Och sedan en rabatt

Om man gör om något inomhus följs det ofta av andra, mindre projekt.
Precis så är det utomhus i vår trädgård nu när gärdesgården står där så fin och nybyggd.

Mellan gärdesgården och grusgången har det bildats ett hörn som igår skulle förvandlas till en prunkande blomsterrabatt. Jag och två av döttrarna åkte därför igår till ortens fina handelsträdgård, för att köpa blommor och få lite goda råd. Där träffade vi en bestämd kvinna som nästan avrådde från blomsterköp eftersom det viktiga underarbetet (precis som vid tapetsering) skulle ta minst
en vecka.

Vi köpte blommor i alla fall och sedan ägnade jag och maken hela eftermiddagen åt att gräva bort gräset, tömma komposten på ny jord som lades ut, gräva fram brunnen hästgödsel och blanda i den och till sist plantera.

Lagom till solnedgången var allt klart och idag har jag träningsvärk i grävarmusklerna.

Här står mina nya växter
och väntar...

...och jag har just börjat gräva.

Färdiggödslat

Blommorna placeras ut.

Klart!!!
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar