onsdag 15 april 2015

Rosor, rosor

När barnen flyttar hemifrån blir det rum "över" som inte används till just något särskilt (mer än av hunden). Inredningen blir därefter med en blandning av barnens kvarlämnade leksaker, hundens snuttefiltar och annat krafs som man har liggande. 

Nu har jag börjat ta itu med ett sådant rum och försöker få det att bli ett trevligt och välkomnande gästrum.

Med utgångspunkt i ett nytt rosmönstrat överkast inspirerades jag att ta fram fler rosor.

Kanske blev det hela lite för sött, men nu får det vara så ett tag i alla fall...

Hunden trivs i alla fall fortfarande i rummet!


Det här fina överkastet ska jag nog inte bita
sönder...  
 


Tavlorna är min mammas bokmärken från 30-talet.






Ett gammalt broderi som jag gjorde i slöjden ramades också in.






Här finns det fler gamla bokmärken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar