fredag 29 december 2017

Kuligt

Gillar ni era julgranskulor?

Jag har väldigt många och hänger (trots vissa protester från övriga familjen) upp dem alla varje år. De bär ju var och en på sin egen historia från olika tider och trender i livet och jag gillar dem alla.

Några är naturligtvis lite finare än de övriga och här är mina favoriter just nu.




Tomten och den röda kannan hängde i min mormors gran när jag var liten  och beundrades av mig redan då.

Glaskulan med silverdekor köpte min mamma åt mig under ett Stockholmsbesök i början av 80-talet. Den är så fin och har hängt i alla mina granar sedan dess.




Hela vår gran är förresten väldigt fin där den står i ensamt majestät i eget rum. På mitten saknades visserligen några grenar, men fiffige maken borrade hål i stammen och så satte vi dit några extra. Funkar finfint.




Till sist en titt på familjens allra sötaste nissar. 
Idag var de dock inte riktigt lika söta och rena, då vi varit på utflykt med tillhörande grävning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar