torsdag 4 januari 2018

Stickigt ur Sockboken

Jag har förstått att snön ligger gnistrande vit och vacker över de norra delarna av landet, men här i Roslagen är det regn, slask, lera ,is och blåst som gäller.
Som gjort för inomhuspyssel med andra ord...

Före jul frågade en ambitiös pojke mig om jag ville köpa jultidningar och eftersom jag minns mina egna barns jultidningskarriärer, ville jag stödja honom och svarade ja. 
Hans utbud var väl inte riktigt i min smak, men jag lockades i alla fall av "Sockboken" och beställde den. 

När den så småningom kom visade den sig vara en verklig källa till inspiration fylld som  den är med sockmönster, det ena finare än det andra.
Jag valde (till att börja med) afrikanska sockor och hittade på den välsorterade garnbutiken i Norrtälje både garnet från "Viking och Norway" och nya hightech stickor i kolfiber.

Och sedan dess har jag stickat! 
Den första sockan är redan klar och igår kväll framför teven började jag på socka nummer två. 
Det är så himla kul att sticka mönsterstickning (extra kul är det med garn som byter färg av sig själv) att  jag lätt blir sittande, stickandes halva natten och halva dan.

Undrar vilka sockor jag ska ge mig på sedan, för nu är jag nog fast...?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar