lördag 20 juni 2020

Pandemitidsfördriv

Hur har ni fördrivit alla dessa kvällar i isolering under våren?

När jag tröttnade på att titta på teve plockade jag fram stickor och restgarner och stickade mig ett par sockar som jag egentligen inte har någon direkt användning för. Rent tidsfördriv alltså!

Idag när vi kom hem från trevligt litet midsommarfirande hos goda vänner satte jag mig i skuggan på förstukvisten och stickade klart det sista samt fäste alla lösa trådar (många!).



Resultatet blev ju faktiskt inte så tokigt och de ljusa färgerna gör dem kanske till sommarsockor.

 


Min pysselmiljö är inte heller så tokig...

När vi målade om huset förra sommar fick även förstukvisten sig en uppfräschning med nytt räcke och en ny bänk på ena sidan 
Detta tillsammans med lite möbler och massor av växter har gjort det till en härligt plats för ljumma pysselkvällar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar